[H] System „Naval Thunder”

Podręcznik podstawowy Naval Thunder: Battleship Row dotyczy zmagań morskich w latach 1939–1945. Znajdziemy tu zestaw zasad do gry, opis flot amerykańskiej (US Navy) i Japońskiej (IJ Navy). Zainteresowani innymi flotami muszą nabyć dodatkowo podręcznik Naval Thunder: Bitter Rivals, w którym znajdą informacje dotyczące floty brytyjskiej, niemieckiej, francuskiej i włoskiej.
Podręczniki do gry można nabyć na portalu Wargame Vault, gdzie oprócz wyżej wymienionych książek znajdziemy także inne dodatki, rozszerzenia do I wojny światowej oraz zbiór zasad podstawowych i rozszerzenie do gry w okresie przed I wojną światową (1906–1910).
Gra została zaprojektowana pod okręty w skali od 1/1800 do 1/6000 i stoły o wymiarach 120 x 180 cm (4 x 6 stóp). Do rozegrania gry potrzebujemy także kości K10 (najlepiej w dwóch kolorach), kilku typów znaczników określających stan uszkodzeń okrętu (do wydrukowania z materiałów dostarczanych przez producenta), wydrukowanych kart okrętów (dostępnych w materiałach dostarczanych przez producenta), linijki calowej niezbędnej do wykonywania ruchów i manewrów.
Czym charakteryzuje się Naval Thunder? Znacznym uproszczeniem zasad obejmującym między innymi następujące elementy:
– silnie ograniczona buchalteria,
– w zasadzie wyeliminowane karty logów trafień poszczególnych okrętów,
– silnie uproszczony element lotniczy,
– silnie uproszczony element walki podwodnej,
– zwroty wykonywane na zasadzie obrotu okrętu w miejscu wokół jego rufy.
Zamiast kart logowania trafień mamy karty okrętów, w których mamy ich podstawowe charakterystyki, oraz pola do zapisywania rozkazów dla ruchu, artylerii głównej i torped. Dodatkowo musimy prowadzić zapis misji lotniczych i historię uszkodzeń i strat własnej floty.
Gra podzielona jest na tury, w których obydwaj gracze wykonują swoje czynności równocześnie. Tura jest podzielona na trzy fazy: ruchu, strzału i fazę końcową. Dodatkowo może wystąpić faza uderzeń lotniczych i okrętów podwodnych.

Dodaj komentarz