IV Gladius – rozgrywka pokazowa w „Field of Glory: Renaissance”

„Field of Glory: Renaissance” to system wydany przez Osprey Publishing, który bazuje na mechanice zbliżonej do opublikowanego wcześniej „Field of Glory: Ancient”. Przedstawia okres od końcówki XV wieku po początki wieku XVIII, określany mianem czasu „piki i muszkietu”, a więc pozwala rozgrywać starcia z tak różnorodnych konfliktów jak wojny włoskie, podbój Ameryki Południowej przez konkwistadorów, angielska wojna domowa czy wojna trzydziestoletnia.

„FoG: Renaissance” jest systemem do rozgrywania dużych bitew. Operuje się w nim całymi jednostkami złożonymi niekiedy nawet z 12 podstawek. Wiele mechanizmów zależy od rozgrywanych starć oraz wybranych armii. Podobnie jak w „FoG: Ancient” kluczowe jest jednak zachowanie zwartości sił i sprawienie, aby oddziały przeciwnika musiały wykonywać jak najwięcej testów zwartości. Czas trwania rozgrywki to, zależnie od wybranej skali starcia, od półtorej do kilku godzin.

Podczas rozgrywki na Gladiusie w sobotę (21 maja 2022) pokazana zostanie bitwa pod Fornovo (1495). Naprzeciw siebie staną armia francuska króla Karola VIII i wojska Świętej Ligi pod wodzą księcia Mantui Franciszka II Gonzagi.