
„Field of Glory: Renaissance” to system wydany przez
Osprey Publishing, który bazuje na mechanice zbliżonej do opublikowanego
wcześniej „Field of Glory: Ancient”. Przedstawia okres od końcówki XV wieku po początki
wieku XVIII, określany mianem czasu „piki i muszkietu”, a więc pozwala
rozgrywać starcia z tak różnorodnych konfliktów jak wojny włoskie, podbój
Ameryki Południowej przez konkwistadorów, angielska wojna domowa czy wojna
trzydziestoletnia.
„FoG: Renaissance” jest systemem do rozgrywania dużych bitew. Operuje się w nim
całymi jednostkami złożonymi niekiedy nawet z 12 podstawek. Wiele mechanizmów
zależy od rozgrywanych starć oraz wybranych armii. Podobnie jak w „FoG:
Ancient” kluczowe jest jednak zachowanie zwartości sił i sprawienie, aby
oddziały przeciwnika musiały wykonywać jak najwięcej testów zwartości. Czas
trwania rozgrywki to, zależnie od wybranej skali starcia, od półtorej do kilku
godzin.
Podczas rozgrywki na Gladiusie w sobotę (21 maja 2022) pokazana zostanie bitwa
pod Fornovo (1495). Naprzeciw siebie staną armia francuska króla Karola VIII i
wojska Świętej Ligi pod wodzą księcia Mantui Franciszka II Gonzagi.