IV Gladius – pokaz systemu „Blood Red Skies”

Lipiec 1940: do pokonania Wielkiej Brytanii brakuje Niemcom tylko jednego: obezwładnienia królewskich sił powietrznych. Czy słabnący RAF zdoła odeprzeć falowe naloty wroga? Lipiec 1941: rozpędzony Wehrmacht przemierza stepy Ukrainy: Luftwaffe masakruje przeciwnika na ziemi. Nieliczne choć bardzo zdeterminowane Wojenno Wozdusznyje Siły próbują powstrzymać Luftwaffe. Czy uda im się obronić rodzinny kraj? Wiosna 1945, Iwo Jima: pętla zacieśnia się wokół Cesarstwa Japonii. Amerykańskie wyprawy bombowe coraz częściej pojawiają się nad Wyspami Macierzystymi. Czy lotnikom spod znaku wschodzącego słońca uda się powstrzymać to, co nieuniknione?

„Blood Red Skies” to wojenna gra powietrzna pozwalająca rozgrywać bitwy w przestworzach z niemal wszystkich frontów II wojny światowej. Pod swoimi rozkazami mamy 6 lub więcej samolotów, a do wyboru siły Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Związku Radzieckiego, Cesarstwa Japonii i oczywiście III Rzeszy. Dynamiczna i szybka rozgrywka może być urozmaicona przez wsparcie powietrznych asów, dostępnych w zestawach dodatkowych. Dzięki unikatowemu systemowi osadzania samolotów na podstawkach możemy określać ich wysokość w powietrzu, co sprawia, że gra dostaje trzeciego wymiaru.

Przed graczem stoją rozmaite zadania: od rozpoznania terenu wroga, poprzez osłonę własnej wyprawy bombowej, a na klasycznym dog fighcie kończąc. Unikalny system Advantage pozwala w prosty, a zarazem realistyczny sposób zasymulować walki powietrzne. Obecnie przygotowywany jest nowy starter poświęcony bitwie pod Midway i wojnie na Pacyfiku.

Pokazy systemu na konwencie Gladius przeprowadzi Marcin Nietrzebka i odbędą się one 21 i 22 maja 2022 (sobota i niedziela).