III Gladius – prezentacja systemu „Field of Glory Renaissance”

Kolejny stały gość naszego konwentu. Jak co roku możemy spodziewać się bardzo fotogenicznego starcia. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych.

*****

Field of Glory: Renaissance

Field of Glory: Renaissance to system wydany przez Osprey Publishing, który bazuje na mechanice zbliżonej do opublikowanego wcześniej Field of Glory: Ancient.
Przedstawia okres od końcówki XV wieku po początki wieku XVIII, określany mianem czasu „piki i muszkietu”, a więc pozwala rozgrywać starcia z tak różnorodnych konfliktów jak wojny włoskie, podbój Ameryki Południowej przez konkwistadorów, angielska wojna domowa czy wojna trzydziestoletnia.
FoG: Renaissance jest systemem do rozgrywania dużych bitew. Operuje się w nim całymi jednostkami złożonymi niekiedy nawet z 12 podstawek. Wiele mechanizmów zależy od rozgrywanych starć oraz wybranych armii. Podobnie jak w FoG: Ancient kluczowe jest jednak zachowanie zwartości sił i sprawienie, aby oddziały przeciwnika musiały wykonywać jak najwięcej testów zwartości.
Czas trwania rozgrywki to, zależnie od wybranej skali starcia, od 1,5 do kilku godzin.

*****

Zapraszamy na blog autora pokazów:

http://polewalki.blogspot.com

oraz na Portal Strategie, gdzie znajdziemy wiele raportów z rozgrywek w FoG i FoGR:

http://portal.strategie.net.pl/index.php?option=com_content&view=category&id=48&Itemid=132