[SF] System „Shadows in the Void”

Kosmos, myśliwce, zażarte walki kołowe, trzaski broni energetycznej, rozbłyski eksplozji, efektowne manewry… Zaraz, zaraz… Nie tym razem… To już było…
Assault Publishing zaprasza na konwent Gladius na przedpremierowe pokazy Shadows in the Void – unikalnej gry SF, skoncentrowanej na małych jednostkach.
Zamiast typowej walki kołowej, jakże uwielbianej przez filmowców, ważniejsze są identyfikacja i namierzanie celów, pozostanie jak najdłużej niewykrytym i wykorzystywanie drobnych atutów celem przechylenia szali zwycięstwa na swoją stronę. Czyli czeka nas namierzanie celów, maksymalizacja roli drobnych przewag technologicznych, zabawa w chowanego w polach asteroid, znajdowanie optymalnych pozycji do ataku, a także współdziałanie statków uderzeniowych, rozpoznawczych i wsparcia z pomocą dobrego, acz elastycznego planu bitwy.
Gra przyjmuje zupełnie inną skalę niż podobne tytuły: miast strzelać do przeciwnika, gdy zobaczymy białka jego oczu, bitwa toczy się na dystansach tysięcy kilometrów przy olbrzymich prędkościach. Można przyjąć, że jeden centymetr to około 10–20 km w przypadku walki w otwartym kosmosie (czyli stół 100 x 100 cm to około 10–12 mln kilometrów sześciennych!). Podczas misji nad powierzchnią planet jest zarówno trochę wolniej, jak i bliżej – 1 cm to „zaledwie” kilometr albo dwa (zakładamy, że atmosfera i grawitacja ograniczają zasięgi broni oraz maksymalną szybkość myśliwców).

Dodaj komentarz