[F] System „Dragon Rampant”

Od kilku lat wydawnictwo Osprey Publishing, patron konwentu Gladius, wydaje coś, co można by nazwać bitewniakami indie. Są to relatywnie proste gry figurkowe bez rozbudowanego tła fabularnego, o prostych (acz z założenia grywalnych i zabawnych) zasadach i często bez własnej linii modeli. Największy hit tej serii to Frostgrave, który ożywił i zrewolucjonizował gatunek eksploracji zrujnowanego miasta za pomocą małej drużyny w klimacie fantasy. Na Gladiusie będziecie mieli możliwość (i – miejmy nadzieję – przyjemność) poznania innej gry z tej serii: Dragon Rampant. Tytuł ten to bezpretensjonalne bitwy małych oddziałów w bliżej nieokreślonym świecie fantasy. Każdy z graczy dysponuje armią liczącą kilka oddziałów. Konstruuje się je według tych samych zasad z dodaniem ewentualnych modyfikacji do podstawowych statystyk. Nie ma większego znaczenia, czy oddział ciężkiej piechoty składa się z orków czy krasnoludów. Walczą z porównywalną efektywnością. Gracze próbują aktywować swe siły, by poruszały się, atakowały lub strzelały do wroga. Szansa na udaną aktywację jest jednak losowa, a jej powodzenie zależy od tego, w jakich działaniach specjalizuje się dana jednostka. Porażka w aktywacji oznacza przejście inicjatywy w ręce wroga. W trakcie pokazu będą na Was czekać dwie armie: skavenów i demonów boga zarazy (o imieniu podobnym do Nergala, ale jednak trochę innym). Od razu będziecie więc mogli zagrać i spróbować jednej z najprostszych i najtańszych gier figurkowych.

Dodaj komentarz